Kåldolmar på spetskål

Kåldolmar på spetskål

Riv av delar av spetskål, så stora som möjligt och skölj dem i kallt vatten.
Koka sedan upp dem i en kastrull tills de är lite mjukare ca 10-15 min.

Förbered så länge en ganska så fast köttfärsås med mycket lök i.
(Utan krossade tomater). Smaka av med salt och peppar, jag hade även en skvätt ekologisk soya i min köttfärs.

Klicka ut på spetskålen och rulla ihop, lägg alla rullarna på en smord plåt (jag smörjde med olivolja). Riv sedan över massor med hushållsost eller din favoritost och sätt in i ugnen på 225g i ca 20 min.

Serveras med sockerfri ketchup (eller om du så önskar en brunsås med rårörda lingon).

 

dolma

/M

Kommentera

