Lchf bröd som hönekaka

Jag har länge letat efter ett recept som kikar hönekaka i konsistensen. Nu tror jag att jag är nära, svårt att säga det var ju ändå 5 år sedan jag smakade en riktig hönekaka från Pågen. 😄

Recept

Smält 200g smör och vispa 5st ägg.

Blanda sedan ihop:

1 dl kokosnötsmjöl

0,5 dl pofiber

1 msk krossade linfrön

1 tsk fiberhusk

1,5 tsk bakpulver

1 krm salt

Jag kryddade med anis och färnkål och lite solroskärnor, välj själv 😋

Blanda ihop allt i en bunke och häll upp i en gratängform med ett bakplåtspapper i botten. Det blir inte så många bröd det här, kanske 8-10 st rutor bara.

15 min på 200g så är det klart!

Receptet hittade jag här: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1564

/M

  

Kommentera

