Stuvad senapskål med köttfärs

  
Jag håller på att utforska spetskål efter ett program på tv om japansk matkultur. Hållas kunna bidra med lite lchfinspiration.

Jag har mixar en hel spetskål och stekt den i olja tillsammans med 2 msk dijonsenap, 0.5 msk torkad persilja och 2 tsk vitvinsvinäger.

  
När jag fick en bra yta på kålen så hällde jag på 5 dl vispgrädde och lät det koka i 30 min och smakade av med salt och peppar. Viktigt att röra lite då och då och att inte ha för hög temperatur om vätskan kokar bort så kan du fylla på med lite vatten. Jag kokade med locket på under hela tiden.

  
Till detta serverade Jag en köttfärs som blev kvar från gårdagens tacos. Alltså stekt köttfärs med hemmagjord tacokrydda (recept finns här på bloggen).

/M

Kommentera

